תושב אומן: "לא חשבנו שהמצב ידרדר, כרגע אנחנו יוצאים מהמדינה"

    מהדורת הבוקר No Comments on תושב אומן: "לא חשבנו שהמצב ידרדר, כרגע אנחנו יוצאים מהמדינה"

    איתיאל דבוש, תושב אומן סיפר ל'קול חי': "לא חשבנו שהמצב עם רוסיה יתדרדר. העדפתי להישאר באומן עד אתמול, כדי לסייע למי שלא יכול לצאת. אבל אתמול יצאנו לכיוון גבול הונגריה. בכל מחסום בודקים אותנו. לקחנו הרבה אוכל לדרך. כרגע נשארו כשבעים יהודים באומן"

    צילום: Yossi Zeliger/Flash90
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איתיאל דבוש, תושב אומן סיפר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המצב באוקראינה: "אוקראינה חווה תרחיש שלא חשבנו עליו אפילו בחלום הכי רחוק", אומר דבוש. "באומן יש אזעקות כבר מיום חמישי, בהתחלה חשבו שזה רחוק ואנשים היו שאננים אבל ככל שעבר הזמן אנשי הבינו שזה קורה קרוב לבית. פיצצו מחסני נשק גם בכפרים מסביב לאומן".

    לדבריו "עד אתמול לא רציתי לצאת כי רציתי להישאר לעזור לאלו שנשארים ולא יכולים לצאת. אתמול הוצאנו משלחת חילוץ, אתמול ב-11 יצאנו מאומן וכרגע הגענו לאזור הקרפטים לכיוון גבול הונגריה".

    הוא סיפר על תלאות הדרך: "עברנו הרבה מחסומים, גם של כל מיני כפרים שהכינו מכשולים לצבא הרוסי. בכל מקום בודקים אותנו, אזרחים עולים לאוטובוס, לא חיילים או שוטרים אלא אזרחים בשירות המדינה. ברגע שמדברים איתם ומסבירים פנים הכל בסדר, אבל אם מתנהגים בצורה לא מובנת או בעוינות אז הם מחזירים שבעתיים".

    דבוש נשאל האם האו חושש: "החשש שלי הוא על הנשים והילדים שבאוטובוסים, עכשיו עצרנו פה באחד המלונות כי יש אישה בחודש תשיעי שצריכה ללדת והביאו פה אמבולנס וכל השיירה עצרה בצד ומחכים שהיא תתפנה. אף אחד לא חשב שנחווה פה גם לידה. הלחץ והמתח באוויר גם תורם את שלו".

    הוא נשאל לאן הם נוסעים: "חשבנו בהתחלה למולדובה והבנו שזה לא אפשרי כרגע אז המשכנו לכיוון הונגריה. יש אזורים מסוכנים יותר שעדיף לא לנסוע דרכם".



    0 תגובות